Mégis mozog

Minden ami mozog és elfér a képernyőn.

Friss topikok

  • Smileykiller (törölt): Ki csinálta ezt?Durva.Aztán a csoki is......Szia nyuszi...... (2009.02.12. 19:03) Is George Clooney gay?
  • Rkka: Üdv, Smileykiller, és én még azt hittem, hogy senki sem olvasta a bejegyzést! Szeretettel ajánlom ... (2008.12.25. 22:35) Passz
  • kiskicsicsiga: tv2.hu/2008-05-03/Hal_a_tortan_-_idilli_vacsora_Istvannal/ Hogy lehet Tüncike ilyen bunkó? mindent... (2008.05.05. 09:06) A hal neve: Tünde
  • Joker: igaz.. ez a baj, ha az ember blogot olvas, könnyű megfeledkezni róla, hogy ez egy napló.. dehát ha... (2008.01.04. 00:30) Frankómondók - Macskafogó 2.
  • human: na ez jó volt (2007.05.05. 00:24) Sunshine - Chris Cunningham napszemüvegben

Linkblog

Frankómondók - Macskafogó 2.

2007.12.24. 14:44 | Rkka | 9 komment

Nekem nagyon a bögyömbe van mostmár az a sok nyavalyás és nyálas ún. kritikus, akik agyba-főbe verik magukat a földhöz a Macskafogó 2. kapcsán, hogy ilyen szar, meg olyan gyenge, és csak úgy ontják az okosságot a nagy csalódásról. Úgyhogy most én mondom a tutifrankót.

Egy kultuszfilmből nem lehet se jó, se az elsőt felülmúló második részt csinálni. Úgyhogy ne úgy álljunk hozzá. Ne lepődjünk meg. Ne várjunk nagyobb durranást. Ez nem a Kill Bill 2. A miheztartás végett képzeljük el mondjuk, a Ponyvaregény 2-t, és vonjunk le tájékozott európai kultúremberhez illő következetéseket.

Alapjáraton legyünk engedékenyebbek. Ne elemezzünk. Ne ízlelgessük a poénokat (Simonyi Balázs a Filmhu cikkében a paranoia határára jutva olyan szóvicceket is elemez, amelyek nem is voltak a filmben, legalábbis észlelhető és oly mértékben zavaró szinten, ahogyan ő érzékelte, totálisan túlspannolt, vérszomjas állapotában). Ne idegeskedjünk, hogy nem olyan lesz. Ne aggódjunk, hogy olyan lesz-e. És ne trenírozzuk magunkat a nagy csalódásra, hogy utána kedvünkre fröcsöghessünk a kocsmában, a barátaink előtt és a blogon. Legyen eszünk tekintetbe venni a második részek üzleti vállalkozás voltát. Maradjunk kellemesek, befogadók és engedjük el magunkat. És akkor hirtelen a helyére kerül minden, és jól fogunk szórakozni.

Mert a Macskafogó 2. történetesen tök szórakoztató és vállalható, és semmi különös azon kívül, hogy a küldetése emlékeztetni a régvolt idők nagy mozijára. Meghajlás az alapfilm és a közönség előtt, köszönet a rajongásért, és legnagyobbrészt üzlet. Mert végre lehetőség nyílt erre Magyarországon. Mert eltelt húsz év. Talán hozzá kéne szokni a gondolathoz, hogy Cookie a suhogós tréningnadrágjában már nem fog visszamenni a balettba ugrálni. Hogy egy egér - Grabowsky - is lehet megalkuvó. Mert a dolgok változnak.

Akkor is ez a helyzet, ha az értelmiségi fanyalgás fostos macskák nyervákolásaként, elégedetlenkedve replikázik ebben a sötét éjszakában, amiben az ún. filmkritikusok botorkálnak.

Címkék: kritika rajzfilm okosság

A bejegyzés trackback címe:

https://megismozog.blog.hu/api/trackback/id/tr71274190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Plasmatics 2007.12.24. 16:59:28

Ez végre nekem is tetszett, mármint a véleményed...:-)) Én is igy gondolom

oktondi 2007.12.25. 20:43:01

Tökéletesen igazad van, ugatni tudnak, harapni nem

bumbi 2007.12.27. 12:02:49

Szerintem nagyon szomorú, ha úgy állunk hozzá egy filmhez, hogy az úgysem lehet jó, csak mert folytatás. Akkor minek készítik el? Ha valami kizárólag az üzletről szól, jogos, ha kritika éri. Mert ha mondjuk nem Macskafogó címen került volna forgalomba, akkor talán nem hasonlítgatná mindenki az elsőhöz. De így nyilván.
Másrészt meg mi az, hogy ne ízlelgessük a poénokat? Más sincs ebben a filmben, mint poénnak szánt dolgok, csak kb. 1% megy át a rostán. Legalábbis az enyémen. És nem azért, mert eleve így álltam hozzá, ugyanis a bemutató előtti napon ott lelkesedtem a Corvinban, és akkorát estem pofára, hogy csak na.

Joker 2007.12.27. 17:25:17

én sem úgy ültem be, hogy rossz mozi lesz. sőt, már régóta vártam, reméltem, hogy jó filmélményt kapok, ha olyat nem is, mint az elsőtől.. a plakátja is tetszett. persze sok dologban én sem értek egyet azokkal , akik lehúzták, de sajnos azt kell mondjam, hogy nagyon gyenge film. az első rész mindenkinek szólt, mert olyan poénok voltak benne, amin a gyerekek is tudnak nevetni (ha máson nem, hát a látványon), de a második részbe hiába tették bele a régi filmekkel kapcsolatos vicceket, a gyerekek úgysem nem értik, a legtöbbjük a felnőtteknek viszont gyenge. ezen pedig a poénok megmagyarázásával csak rontanak. sok az új szereplő, de a jellemük nincs kidolgozva, nem is logikus. a régiek jelleme pedig alig érezhető. főleg mert keveset szerepelnek.. a film végefelé kezdtem pont félni attól, hogy lehet, hogy nem lesz már idő sok régi szereplőre, nem tudtam, valyon milyen váratlan fordulat következik, de még ekkor is reméltem. hát sajnos hiába, nem is történt semmi.. a film zenéjéről ne is beszéljünk..
ami viszont tetszett (bár az első rész színvonalát egyik sem éri el): Molokh, Poljakoff, a 4 Patkány, Lusta Dick kis bemutatása, Stanley (főleg amikor megtalálja Livigstone-t:))
összevetve egy kedves kis filmet vártam, könnyű sztorival, inkább biztos szereplőkkel, ehelyett kaptam egy jól induló, de erőltetett és túl rövid sztorit (az indításhoz képest), sok felesleges szereplőt összedobva, és ami még zavart, hogy túl "véres". persze a mai filmekhez képest nem az, de saját magához képest igen.
mellesleg 19 éves vagyok

Joker 2007.12.28. 12:04:06

Rozi Croft, még a te kritikádhoz hozzászólva: először is, ha szerinted nem lehet egy kultfilmből mégcsak jó folytatást sem csinálni (márpedig szerintem igenis lehet, csak hogy mai példát mondjak, és műfajnál is maradjunk: Shrek 2 (a 3 nem, de a 2 talán még jobb, mint az első)), akkor minek folytatás? persze, hogy nagy üzlet, mert a Macskafogó 2-t már a címe miatt is rengetegen megnézik. de pont ez az ami miatt nagyon át kellene gondolni, hogy mit nyújtanak a közönségnek. méginkább a rajongóknak.
nem tudom, van-e bárki, aki a film megnézése előtt úgy gondolkodik, ahogy szerinted kellene. ne várjak semmit a filmtől, mert ez úgyis csak (bocs, "nagyrészben") üzleti fogás? eltelt húsz év, és most örüljünk, hogy már nem kell kultfilmeket gyártani, mert a régi idők mozijára emlékeztető címmel úgyis nagyot lehet aratni? igen, sajnos ez van, de ahogy Kölcsey írta a Parainesisben: "Aki nem emelkedik, az süllyed."
olyan, mint ahogy az emberek a hőmérsékletváltozást érzékelik. fagy után már a 10 fok is nagyon kellemes, de 30 fok után már 20 fokban is fázunk. és ez természetes.
az az érdekes, hogy amit írtál, tulajdonképpen negatív kritika, röviden úgy lehetne összefoglalni, hogy: 'Nem jó, és akkor mi van?'
egyetlen mondattal támogatod a filmet: "a Macskafogó 2. történetesen tök szórakoztató és vállalható". ennyit viszont egy általános iskolás is el tudna mondani (talán a "vállalható"-val nem tudna mit kezdeni).
egyébként szerintem a te kritikád a "nyálas".

Rkka 2007.12.31. 20:58:11

Örülök, hogy van, aki ennyire komolyan veszi a témát, és saját magát.
Tőlem...

Egyébként mindenkinek köszönöm a hozzászólásokat!
Pusszantás, és bujék.

Joker 2008.01.02. 16:03:54

ha nem is veszed komolyan, akkor minek írsz róla?
na buék nekedis

Rkka 2008.01.02. 20:55:45

Ez itt egy blog. Nagyjából arról írok, amiről akarok, és fura, hogy én magyarázkodjak, sőt eszemben sincs. Pusszantás!

Joker 2008.01.04. 00:30:12

igaz.. ez a baj, ha az ember blogot olvas, könnyű megfeledkezni róla, hogy ez egy napló.. dehát ha egyszer bárki olvashatja..
süti beállítások módosítása